بصیرت افزایی

بصیرت رسانه ای

بصیرت افزایی

بصیرت رسانه ای

✔️ وقتی چیزی از دستمان می‎رود، مصلحت ما در نداشتن آن است و وقتی به دستمان می‎رسد، خیر ما در داشتن آن است.


🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻


🔸وقتی که غصّه انسان را می‎گیرد، شب است. خداوند فرمود: وَ جَعَلنَا اللَّیلَ وَ النَّهارَ آیَتَینِ فَمَحَونا آیَةَ اللَّیلِ وَ جَعَلنَا آیَةَ النَّهارِ مُبصِرَةً: و ما شب و روز را دو آیت و نشانه قرار دادیم، پس آن‎گاه نشانه‎ی شب را محو کردیم و نشانه‎ی روز را روشن و قابل دیدن قرار دادیم. کسی که با نویسنده‎ی نامه دوست است و محبّت دارد، کلماتی را هم که نویسنده برای پوشاندن از اجنبی روی آنها خط زده است، می‎تواند بخواند. دوست، وقتی غصّه آمد، می‎فهمد که خدا به آن وسیله به او گفته است بیا در خانه‌ی ما. این رمز را خصیصین می‎توانند بخوانند.

🔸اینکه خداوند فرموده است: لِکَیلا تَأسَوا عَلی مَا فاتَکُم و لا تَفرَحُوا بِما اتاکُم: تا بر آنچه از دستتان می‎رود، اندوهگین و متأسّف نشوید و به خاطر آنچه به دستتان می‎آید، فرحناک نگردید، اگر نبود یقین به اینکه خداست که چیزها را از ما می‎گیرد یا به ما می‎دهد و خداوند خیرخواه و عالِم به مصالح بندگان خود می‎باشد، پس وقتی چیزی از دستمان می‎رود، مصلحت ما در نداشتن آن است و وقتی به دستمان می‎رسد، خیر ما در داشتن آن است. اگر این یقین نبود، العیاذ بالله این حرف زور بود.


🔺مصباح الهدی 


#کاستی‌ها_ابتلائات_غم‌ها_نگرانی‌ها


موافقین ۰ مخالفین ۰ 97/09/10
یا زهرا سلام الله علیها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی