بصیرت افزایی

بصیرت رسانه ای

بصیرت افزایی

بصیرت رسانه ای

۱۳ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 23 Azar 97 ، 13:25
یا زهرا سلام الله علیها

✔️ اهل بیت علیهم السّلام کشتی‎های الهی‎اند و در دریای متلاطم دنیا مایه‎ی نجات ما می‎باشند.

🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻

🔸تاجری همراه با غلامش برای سفر تجاری به کشتی سوار شدند. وقتی کشتی به وسط دریا رسید و در اثر موج دریا به تکان ‌خوردن افتاد، غلامِ دریاندیده شیون و بی‌قراری کرد و هر چه به او گفتند کشتی امن است و جای ترس و نگرانی نیست، اثر نکرد. حکیمی ‎که در کشتی بود، به بازرگان گفت: اجازه بده تا او را آرام کنم. تاجر هم موافقت کرد. حکیم ‎دستور داد دست و پای غلام را بگیرند و او را به دریا بیندازند. مقداری که غلام در آب دریا بالا و پایین رفت، حکیم دستور داد او را گرفتند و به کشتی آوردند. غلام وقتی به کشتی بازگشت، قدر کشتی را فهمید و آرام و راضی در گوشه‎ای ساکت نشست.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 16 Azar 97 ، 10:58
یا زهرا سلام الله علیها

🔴4کوتاهی و4رسالت

بعدازرحلت جانگدازنبی مکرم اسلام خواص جامعه سیرفکری وسیاسی اسلام راازجاده حقیقت به انحراف کشاندوبه استنادتاریخ ، ارتکاب 4کوتاهی خواص آن روز جامعه اسلامی  درعصرکنونی انقلاب اسلامی نیزقابل مشاهده وتامل است.                                                                                         ♒۱ .بازگشت به جاهلیت:به گونه ای که تمام فضایل دینی وسنت پاک نبوی راکم کم به فراموشی سپردندوافکارغلط جاهلیت رااحیاءکردند.امروزنیزعده ای درداخل وخارج نظام به دنبال انالیزکردن ارزشهای دینی بوده وباتبلیغات سبک زندگی غربی پروژه استحاله اعتقادی رارقم می زنند .                 ♒۲.عافیت طلبی:درزمان حکومت امیرالمومنین عده ای رفاه طلب وعافیت طلب به دنبال اجبارکردن حضرت برای توافق باانسانهای ظالم بودند.امروزهم عافیت طلبان درکشوراسلامی مابه دنبال سازش بامعاویه های زمان یعنی سردمداران آمریکاواسرائیل هستند.                           

♒۳.غفلت:یکی دیگرازکوتاهی خواص غفلت بودبه این معناکه برسرحکومت جوروظالم فریادنزدندومردم دچاربی بصیرتی شدند.   

♒۴.امتیازخواهی وانگیزه ای غیرالهی:یکی دیگرازکوتاهی خواص جامعه  زیاده خواهی وافزون طلبی بود به گونه ای که خواص جامعه دچارفساداقتصادی ومالی شده وباعث انحراف جامعه شدند.


♻️حال درآستانه ۴۰سالگی انقلاب اسلامی چهار رسالت وتکلیف الهی وانقلابی برعهده اهل قلم وسخن وهنر می باشد

✡۱.ایجادروحیه وتقویت انگیزه درجامعه ومحوکردن یاس ونامیدی ازجامعه به گونه ای که مقام معظم رهبری مکررامیدوروحیه رابه مردم وجوانان تزریق میکنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 14 Azar 97 ، 06:06
یا زهرا سلام الله علیها

📌چه‌کار کنیم که همۀ زندگی‌مان لذت‌بخش شود؟

⚡️یک گل‌فروش هر روز بارها دسته‌گل درست می‌کند، اما اگر یک‌روز بخواهد برای معشوق خودش دسته‌گلی درست کند، حتماً این‌کار را با انگیزه و نشاط خاصی انجام می‌دهد و بیشتر از همیشه از این کارش لذت می‌برد!


🔻اگر معشوق کسی به او بگوید «یک لیوان آب به من بده!» او از انجام همین کار ساده چه حس خوبی پیدا می‌کند! مهم این است که تو برای چه کسی و در محضر چه کسی این کار را انجام می‌دهی؟ حالا تصور کن که در محضر بزرگترین معشوق عالم هستی!


⚡️ما که هنوز عاشق خدا نشده‌ایم چه؟ یک مدت از سرِ «احترام خدا» کارهایت را به‌خاطر خدا انجام بده؛ کم‌کم عاشقش می‌شوی! وقتی عاشق خدا شدی، یک زندگیِ عالی خواهی داشت که از هر لحظه‌اش لذت‌ها می‌بری!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 14 Azar 97 ، 05:49
یا زهرا سلام الله علیها

سخن حضرت مقام معظم رهبری (مدظلله) در رابطه با عفاف و حجاب 🌕

بسیار صوت عالی 👆👆🌕
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 14 Azar 97 ، 05:45
یا زهرا سلام الله علیها

#حکمت ۳۵۱

☘امیدواری در سختی ها

🌹امیرمومنان علیه السلام فرمودند:🌹

✅عنْدَ تَنَاهِی الشِّدَّةِ تَکُونُ الْفَرْجَةُ وَ عِنْدَ تَضَایُقِ حَلَقِ الْبَلَاءِ یَکُونُ الرَّخَاءُ

☘چون سختی ها به نهایت رسد، گشایش پدید آید، و آن هنگام که حلقه های بلا تنگ گردد آسایش فرا خواهد رسید

📒این حقیقت به کرار تجربه شده که پایان شبهاى سیاه سپید است و عاقبت گرفتارى ها راحتى و استراحت است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 12 Azar 97 ، 07:36
یا زهرا سلام الله علیها

⛔ترامپ به دنبال اغتشاش در ایران است نه دموکراسی

پل پیلار، افسر پیشین سیا در یادداشتی ضمن هشدار به کاخ سفید، می‌نویسد:

 ⏮«اگر در یک بازی دیدید که مجاهدین خلق نیز در کنار ما قرار دارند، بدانید آن بازی برای دموکراسی، حقوق بشر یا (در کل) انجام اقدام درست از سوی مردم عادی ایران نیست.» به نظر او مقامات آمریکا بیش از آنکه به دنبال دموکراسی در ایران باشند، به دنبال اقدام خرابکارانه، اغتشاش و ترور هستند و چون می‌دانند مجاهدین خلق چنین ظرفیتی دارد و صرفاً آن را در تعلیق گذاشته‌، از این گروه حمایت می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 10 Azar 97 ، 16:31
یا زهرا سلام الله علیها

آمریکا بدون روتوش!

⛔اخراج خبرنگار و تحلیلگر شبکه «سی‌ان‌ان» تنها به جرم آنکه در یک گفت‌وگوی تحلیلی خواستار تحریم رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات در حق فلسطینیان شده است! 

✔«مارک لامون» در جمع حاضران در این گفت‌وگو اعلام کرد: «آنچه اسرائیل درباره جنگ آزادسازی می‌گوید، همان روز نکبت ملت فلسطین است که در آن اسرائیل چندین میلیون فلسطینی را آواره کرد و به قتل رساند...» به اظهارات این خبرنگار آمریکایی و واکنش سی‌ان‌ان می‌توان از دو زاویه نگاه کرد؛

⏮ اول آنکه، اخراج یک خبرنگار فقط به خاطر آنکه کار خود را به درستی انجام داده و روایت‌گر 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 10 Azar 97 ، 12:54
یا زهرا سلام الله علیها

✔️ وقتی چیزی از دستمان می‎رود، مصلحت ما در نداشتن آن است و وقتی به دستمان می‎رسد، خیر ما در داشتن آن است.


🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻


🔸وقتی که غصّه انسان را می‎گیرد، شب است. خداوند فرمود: وَ جَعَلنَا اللَّیلَ وَ النَّهارَ آیَتَینِ فَمَحَونا آیَةَ اللَّیلِ وَ جَعَلنَا آیَةَ النَّهارِ مُبصِرَةً: و ما شب و روز را دو آیت و نشانه قرار دادیم، پس آن‎گاه نشانه‎ی شب را محو کردیم و نشانه‎ی روز را روشن و قابل دیدن قرار دادیم. کسی که با نویسنده‎ی نامه دوست است و محبّت دارد، کلماتی را هم که نویسنده برای پوشاندن از اجنبی روی آنها خط زده است، می‎تواند بخواند. دوست، وقتی غصّه آمد، می‎فهمد که خدا به آن وسیله به او گفته است بیا در خانه‌ی ما. این رمز را خصیصین می‎توانند بخوانند.

🔸اینکه خداوند فرموده است: لِکَیلا تَأسَوا عَلی مَا فاتَکُم و لا تَفرَحُوا بِما اتاکُم: تا بر آنچه از دستتان می‎رود، اندوهگین و متأسّف نشوید و به خاطر آنچه به دستتان می‎آید، فرحناک نگردید، اگر نبود یقین به اینکه خداست که چیزها را از ما می‎گیرد یا به ما می‎دهد و خداوند خیرخواه و

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 10 Azar 97 ، 06:33
یا زهرا سلام الله علیها



🔸علامه مصباح یزدی: حال که روزهای اخر عمرم را می گذرانم و طمع پست و مقامی از کسی ندارم، #صادقانه_ می گویم...


http://eitaa.com/joinchat/2751528974C39f4e7fa8d

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 08 Azar 97 ، 07:16
یا زهرا سلام الله علیها

💠 دعاهای دوران غیبت

▫️دو دعایی که خواندن آنها در دوران غیبت به شیعیان سفارش شده است‌:

💎 دعای غریق

ائمه علیهم السّلام به شیعیان تأکید فرموده‌اند در دوران غیبت این دعا را بعد از نمازهای واجب خود ترک نکنید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 08 Azar 97 ، 06:34
یا زهرا سلام الله علیها

حجاب مانع دیده شدن!

👇👇👇👇👇



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 02 Azar 97 ، 17:11
یا زهرا سلام الله علیها

 پیامبر فرمودند بدگویی افراد را پیش من نکنید

🔻 رهبرانقلاب: روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) نقل شده که فرمودند: «لایبلغنی احد منکم عن احد من اصحابی شیئا فانّی احبّ ان اخرج الیکم و انا سلیم‌الصّدر». پیش پیامبر می‌آمدند و از یکدیگر #بدگویی میکردند و چیزهایی را درباره‌ی یکدیگر میگفتند؛ گاهی راست و گاهی هم خلاف واقع. 


🔸️ پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) به مردم فرمودند: هیچ‌کس درباره‌ی اصحابم به من چیزی نگوید. دایماً نزد من نیایید و از همدیگر بدگویی کنید. 


🔸️ من مایلم وقتی که میان مردم ظاهر میشوم و به میان اصحاب خود میروم، «سلیم‌الصّدر» باشم؛ یعنی با سینه‌ی صاف و پاک و بدون هیچ‌گونه سابقه و بدبینی به میان مسلمانها بروم.


🔹️ این، سخنی از پیامبر و دستوری درباره‌ی مسلمانها نسبت به شخص آن حضرت است. 


🔹️ ببینید چه‌قدر این رفتار رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) کمک میکند به این‌که مسلمانها احساس کنند که در جامعه و محیط اسلامی، باید بدون سوءظن و با #خوشبینی با افراد برخورد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 02 Azar 97 ، 14:11
یا زهرا سلام الله علیها