بصیرت افزایی

بصیرت رسانه ای

بصیرت افزایی

بصیرت رسانه ای

✔️ اهل بیت علیهم السّلام کشتی‎های الهی‎اند و در دریای متلاطم دنیا مایه‎ی نجات ما می‎باشند.

🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻

🔸تاجری همراه با غلامش برای سفر تجاری به کشتی سوار شدند. وقتی کشتی به وسط دریا رسید و در اثر موج دریا به تکان ‌خوردن افتاد، غلامِ دریاندیده شیون و بی‌قراری کرد و هر چه به او گفتند کشتی امن است و جای ترس و نگرانی نیست، اثر نکرد. حکیمی ‎که در کشتی بود، به بازرگان گفت: اجازه بده تا او را آرام کنم. تاجر هم موافقت کرد. حکیم ‎دستور داد دست و پای غلام را بگیرند و او را به دریا بیندازند. مقداری که غلام در آب دریا بالا و پایین رفت، حکیم دستور داد او را گرفتند و به کشتی آوردند. غلام وقتی به کشتی بازگشت، قدر کشتی را فهمید و آرام و راضی در گوشه‎ای ساکت نشست.


🔸اهل بیت علیهم السّلام کشتی‎های الهی‎اند و در دریای متلاطم دنیا مایه‎ی نجات ما می‎باشند. کُلُّنا سُفُنُ النَّجَاةِ: همه‎ی ما اهل بیت کشتی‎های نجاتیم. اگر قدر این نعمت را ندانیم، خدای حکیم ما را از کشتی تسلیم و رضای اهل بیت علیهم السّلام به دریای ابتلائات دنیوی می‎اندازد و وقتی طعم تلخ غوطه‎ور شدن در دنیا و جدایی از اهل بیت علیهم السّلام را چشیدیم، دوباره ما را به این کشتی نجات باز می‎گرداند. آن‌وقت قدر نعمت محبّت و ولایت اهل بیت علیهم السّلام را خواهیم دانست و دیگر تکان‎های ناشی از امواج ابتلائات دنیوی ما را بی‌قرار و ناآرام نمی‎کند.


 🔸در حدیث است که لقمان به پسرش گفت: اِنَّ الدُّنیا بَحرٌ عَمیقٌ قَد هَلَکَ فیها عَالَمٌ کَثیرٌ: هر آینه دنیا دریای عمیقی است که اشخاص بسیاری در آن غرق شده‎اند. در حدیث دیگری امام علیه السّلام فرمود: کُلُّنا سُفُنُ النَّجاةِ وَ سَفینَةُ الحُسَینِ اَسرَعٌ: همه‎ی ما اهل بیت، کشتی نجاتیم، ولی کشتی امام حسین علیه السّلام سرعتش بیشتر است. گاهی حکیم کسی را که قدر کشتی را نمی‎داند و ناآرامی ‎می‎کند، به دریا می‎افکند و چون او را باز می‎گیرد، قدر کشتی را می‎داند.


🔺مصباح الهدی


#کاستی‌ها_ابتلائات_غم‌ها_نگرانی‌ها


http://eitaa.com/joinchat/2751528974C39f4e7fa8d

موافقین ۰ مخالفین ۰ 97/09/16
یا زهرا سلام الله علیها

نظرات  (۲)

آدمی را دیدم با سایه ی خود درد و دل می کرد !
چه رنجی می کشد او
وقتی هوا ابریست . . .
21 Dey 97 ، 07:54 یا زهرا سلام الله علیها
سخت هست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی