بصیرت افزایی

بصیرت رسانه ای

بصیرت افزایی

بصیرت رسانه ای


جدیدترین بیانات رهبر انقلاب درباره‌ چهار ویژگی نیروهای مؤمن و انقلابی
️ بن‌بست شکن‌های نسل سومی
 امروز درست است که جنگ نظامی تمام شده و دیگر بعید هم هست دشمن چنین اشتباهی را مرتکب شود، اما در عرصه‌های دیگر، جنگ همچنان ادامه دارد. به‌همین خاطر نیروهای مؤمن و انقلابی، مبتنی بر آنچه رهبر انقلاب در بیانات این هفته‌ی خود در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر مطرح فرمودند، حداقل باید دارای "چهار ویژگی شخصیتی" باشند:

# قدرت ایستادگی داشته باشند: یعنی با دیدن هیمنه‌ی دشمن، نهراسند و عقب‌نشینی نکنند. «قدرت‌های استکباری... با تشر، با اخم، با ابراز قدرت، کار خودشان را پیش می‌برند. اگر ملّتی از این تشر نترسید، از این اَخم جا نخورد... ابرقدرت‌ها را به عقب‌نشینی وادار می‌کند و شکست می‌دهد.»

# ثبات قدم داشته باشند: یعنی با گذشت زمان، به دلایلی چون "ضعف در تحلیل" یا "نداشتن انگیزه‌ی لازم"، مانند بعضی از "انقلابیون نسل اول" دچار آفت‌هایی مانند انزوا و انفعال نشوند.

# انگیزه‌ی لازم برای تحقق آرمان‌ها را داشته باشند: اگر انگیزه‌ی لازم برای تداوم راه وجود نداشته باشد، ممکن است در وسط راه، انسان کم آورده و پشیمان شود. مثلا بعضی از جوانان نسل اول «کسانی بودند که... از روی احساسات لانه‌ی جاسوسی را... با شجاعت تمام گرفتند، امّا بعداً رفتند با آمریکایی‌ها صحبت کردند و عذرخواهی کردند؛ این ناشی از چیست؟ ناشی از کم‌عمق بودنِ آن انگیزه است.»

# توانایی لازم را داشته باشند: نیروی جوان مؤمن و انقلابی، باید روحیه‌ی «خودباوری» و «اعتماد به نفس» را هر لحظه در خود زنده کند، آن هم در شرایطی که دشمن اصرار دارد بذر "نتوانستن" را در دل جوان ایرانی برویاند.

👈 با این چهار ویژگی شخصیتی است که می‌توان دچار "بن‌بست‌ها" نشد و حتی در "شرایط خطیر" هم منفعل و ناامید نشد. به شرط آنکه جوان‌های مؤمن و انقلابی جنگ نرم همیشه در میدان حاضر باشند.
✍️ سخن هفته شماره ۱۵۰ نشریه خط حزب‌الله


موافقین ۰ مخالفین ۰ 97/06/25
یا زهرا سلام الله علیها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی