بصیرت افزایی

بصیرت رسانه ای

بصیرت افزایی

بصیرت رسانه ای

رمز ماندگاری عاشورا

Sunday, 25 Shahrivar 1397، 07:04 AM

 رمز ماندگاری عاشورا
اخلاص
▪️همه چیز فانی و نابود است جز وجهِ ربّ.
▫️کلُّ شَیءٍ هَالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ
▪️رمز ماندگاری و پایداری هر پدیده‌ای آن است که وجه رب اللّهی به خود بگیرد. اگر کسی بطور مطلق از خودش خالی شد و همه‌ی وجود او را خدا پر کرد، آن چهره ماندگار است.
▪️مخلوق در جریان زمان فانی می‌شود، اما زمان، خدا را نه کهنه می‌کند و نه نابود می‌کند. خدا همیشگی است. وَیَبْقَى وَجْهُ رَبِّکَ.

▪️علت اینکه حادثه عاشورا، یک حادثه پایدار و جاوید تاریخ است، این است که در این حرکت ذره‌ای انگیزه‌ی غیرخدایی و انگیزه‌های نفسانی مثل قدرت طلبی، شهرت طلبی، ثروت طلبی و انتقام گیری نیست.

▪️وجود مقدس اباعبدالله علیه السّلام یک‌پارچه وجه الله است. امام حسین علیه السّلام کمال دقّت را داشتند که ذره‌ای انگیزه‌های غیرخدایی در یارانشان نباشد.

▪️آنچه که جنبه‌ی وجه اللّهی به انسان می‌دهد و وجود او را از غیر خدا خالی می‌کند، محبّت و عشق است.

▪️عاشق چنان توجّهش فانی در معشوق است که اصلًا خودش را نمی‌بیند، برای عاشق فقط رضایت محبوب مطرح است، خود و سود و زیان خودش را نمی‌بیند، لذا حرکتش خالی از انگیزه‌های نفسانی است.

▪️قرآن کریم بر فِی سَبِیلِ الله بودن جهاد تأکید زیادی دارد. وقتی اصلاً انگیزه‌‌ی نفسانی در جهاد نباشد، فِی سَبِیلِ الله می‌شود. یعنی خالص برای رضایت حضرت حقّ. اخلاص بسیار بزرگ است.

▪️رمز جاودانگی عاشورا در اخلاصی هست که در این حرکت خالص وجود دارد. هیچ چیزی نمی‌خواهند، فقط می‌خواهند خودشان را در راه حضرت حق قربانی کنند ........


موافقین ۰ مخالفین ۰ 97/06/25
یا زهرا سلام الله علیها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی