بصیرت افزایی

بصیرت رسانه ای

بصیرت افزایی

بصیرت رسانه ای

بایسته های منتظر

Thursday, 22 Shahrivar 1397، 08:35 PM


یکی از وظایف شیعیان در عصر غیبت دوست داشتن دوستان و دشمن داشتن دشمنان حضرت مهدی ارواحناه فداه است همچنین دوست داشتن آنچه آن حضرت دوست می دارند و انزجار از هر آنچه که ایشان از آن منزجرند.

خود را بیازماییم؛ آیا دوستان حضرت مهدی علیه السلام را دوست می داریم؟ در اطرافیان خود تأمل کنیم؛ آیا حب و بغض های ما بر مدار محبت امام زمان علیه السلام است؟

یا در سطح جهانی دوستی ها و دشمنی های ما با کشورها و اقوام و فرهنگ های گوناگون با معیار محبت امام زمان علیه السلام است؟

علاقه یا نفرت از فرهنگ ها، تمدن ها، دولتها و حکومتها و …را با معیار تولی و تبری بسنجیم و ببینیم آیا با دوستان حضرت، ابراز دوستی و با دشمنان ایشان ابراز دشمنی می کنیم یا اینکه خدای ناکرده میل و نفرت ما منشا و علل دیگری دارد.

این امر در مورد خلق و خوی نیک، دوری از معصیت و گناه، طاعت و عبادت و بندگی و دیگر محاسن و رذائل نیز می توان تعمیم داد.

حضرت مهدی علیه السلام دوستدار محرومان م وظلومان و دشمن ستمگران هستند، آیا ما چنین هستیم؟

حتی در نوع لباس پوشیدن نیز ببینیم آیا لباس پوشیدن ما مورد پسند و رضایت امام زمان علیه السلام است یا خیر!

آیا خود آرایی و خود نمایی و جلوه فروشی مورد پسند و پذیرش ایشان است یا بالعکس مورد طرد و نکوهش آن حضرت است؟اگر فرضا برای مراعات پوشش و آرایش اسلامی و یا هر حکم دینی دیگر هیچ دلیل و برهانی نداشته باشیم تامین خشنودی و رضایت محبوب به تنهایی بزرگترین دلیل نخواهد بود؟؟

یک جوان عاشق برای جلب محبت معشوق لباس و ظاهر خود را به صورتی می آراید که مورد پسند و سلیقه اوست. چنین عاشقی نیاز به استدلال  و اثبات فواید عقلی آن نوع رنگ و شکل لباس و آرایش ندارد و  اساسا اهمیتی نمی دهد که معشوق او چرا آن رنگ و آن شکل لباس را دوست دارد. برای او کافی است که به این وسیله بتواند دل محب را بدست آورد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ 97/06/22
یا زهرا سلام الله علیها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی